Pan Branding

Merkidentiteit‘What’s in a Name?’ – Een Blik Achter de Schermen
naamgevingssessie-pan-branding-scaled

‘What’s in a Name?’ – Een Blik Achter de Schermen

Vandaag duiken we vol energie in de voorbereiding, want morgen sluiten we de week feestelijk af met een gloednieuwe naamgevingssessie. Volgende week gaan we direct de diepte in om de eerste concepten te ontwikkelen. De zoektocht naar de perfecte naam is een van de meest fascinerende aspecten van branding.

De uitdrukking “What’s in a name?” is een beroemde quote uit Romeo en Julia van Shakespeare, en suggereert dat een naam op zichzelf niets verandert aan de essentie van hetgeen dat het benoemt—maar namen dragen nog steeds emotionele, culturele en symbolische betekenis.

Het bedenken van een passende naam is veel meer dan alleen een mooi woord vinden. Het is een diepgaand, creatief proces waarin we de ziel van een bedrijf vangen. Een goede naam vertelt een verhaal, creëert direct verbinding en draagt de essentie van een merk. Het is de kapstok waar alle toekomstige communicatie aan opgehangen wordt.

Ter inspiratie en om je een idee te geven van de diversiteit in mijn werk, deel ik graag een greep uit namen die Pan de afgelopen tijd heeft ontwikkeld, met een korte toelichting over hun herkomst:

Hollandswater – Een naam voor een bedrijf binnen de Nederlandse Waterschappen, gericht op het creëren van een betere mens/organisatiebalans in complexe infraprojecten.

Uptoday – De naam voor een essentieel klantportaal van BAM Bouw en Techniek, dat streeft naar optimale, actuele communicatie.

Nowherdays – Een bedrijf dat zich vol passie inzet voor de ambities en groei van vrouwen in business.

Fits – De naam voor een innovatief, modulair duurzaamheidsproduct van BAM Wonen, dat perfect aansluit bij moderne woonwensen. (zie hele case

Soeplr – Een multidisciplinaire fysiotherapiepraktijk die draait om bewegingsvrijheid en een soepel herstel.

Impact Business Challengers – Een krachtige naam voor een netwerkcollectief dat bedrijven uitdaagt tot maatschappelijke impact.

GROND’G – Deze naamgeving, inclusief payoff, is ontwikkeld voor netwerkbeheerders van nutsvoorzieningen, en benadrukt hun essentiële, ‘grondige’ werk.

Windkracht 5! – Een energieke naam en payoff voor een bedrijf dat actief bijdraagt aan de broodnodige versnelling van de energietransitie.

Forcesure – De naam voor een bedrijf dat baanbrekende oplossingen biedt voor nauwkeurige krachtmeting in diverse sectoren.

Kunst aan Tafel – Een creatief concept: een bedrijf dat uitgebreide, culinaire maaltijden verzorgt, gecombineerd met inspirerende kunstworkshops.

Cinvol – Een pakkende naam voor een social media bureau dat elke organisatie helpt om op een zinvolle en maatschappelijk betrokken manier te communiceren.

Vanzelfsprekend werden al deze namen ondersteund door een pakkende pay-off, een heldere tagline of een duidelijke descriptor, om de merkidentiteit compleet te maken en de boodschap te versterken.

Strategisch ontwerpbureau Pan Branding voor het ontwikkeling van merkidentiteit en visuele identiteiten.

Strategisch merkbouwer die vanuit haar studio in de mooie Betuwe ontwerpt met oog op positieve verandering.

Duurzaam ondernemen, Maatschappelijk & Sociaal, Mens & Gezondheid en de Energietransitie zijn de vier hoofdthema’s waar de focus op ligt bij projecten.