Soeplr
diensten & producten
Merkidentiteit, naamgeving, pay-off, visuele identiteit, fotografie concept, website, wervingscampagne en magazine
Thema
Contractvrije zorg
Mens & Gezondheid
Case
Lees hier meer over de hele case
OMSCHRIJVING
Binnen het landschap van de zorg opent het nieuw opgerichte Multidisciplinaire Fysiotherapie Praktijk Soeplr in 2024 zijn deuren. Soeplr wil op een eigenwijze manier de bewegingsvrijheid in de fysiotherapie op een gezonde manier bevorderen. Dit doen ze door te focussen op keuzevrijheid en een flexibele aanpak. Daarom kiezen ze ervoor om de praktijk niet te laten beperken door contracten van zorgverzekeraars.
Ook voor Soeplr ontwikkelde Pan de complete identiteit. Het hele traject bestond o.a. uit de positionering, naamgeving, merkhuis, merkwaarden, fotografie concept en fact sheets. Daarnaast ontwikkelde we een ‘award winning’ online wervingscampagne om diverse disciplines aan te trekken. Om de contacten en daaruit vloeiende gesprekken te ondersteunen ontwikkelde we een magazine met alle ins-en-outs van Soeplr.
Naamgeving
De basis van de huisstijl was toch wel de naam. Uit een longlist van ± 40 namen koos men unaniem er één. De nieuwe nieuwe naam staat voor streven naar soepelheid, in fysieke en mentale gezondheid. Maar ook voor een soepel en simpel proces wat ze in de praktijk willen invoeren.
Met de payoff ‘Bewegen. Bijzonder alledaags’ willen we vooral laten doorklinken dat prettig en soepel functioneren niet als vanzelfsprekend gezien kan worden.
Het Logo
Het logo (woordmerk + beeldmerk) wat we daarna hebben vormgegeven, sluit mooi aan op de naam. Een deel van de letters maken een vloeiende beweging die staan voor vooruitgang en de letter ‘l’ verbeeld de soepele beweging met een knipoog naar een ‘goedgekeurd’ vinkje.