De Verantwoordelijkheid van Publiek Goed: Onze Brandingreis met Hollandswater
Een sterke merkidentiteit begint met een duidelijk doel en een diepgeworteld gevoel van verantwoordelijkheid. Voor Hollandswater vormt dit doel de maatschappelijke opgave van de Nederlandse waterschappen, een verantwoordelijkheid die zij als een publiek goed dragen. Dit inzicht was het startpunt van onze reis en de kern van de krachtige boodschap die we mochten vormgeven. Hollandswater houdt zich bezig […]
Typografie: de stem van je merk
Typografie: de stem van je merk. Wist je dat de kracht van een merk verder gaat dan alleen een pakkend logo? Typografie speelt een cruciale rol in het vertellen van je verhaal en het uitstralen van de persoonlijkheid van je bedrijf. Een zorgvuldig gekozen lettertype versterkt niet alleen je merkidentiteit, maar bouwt ook vertrouwen op bij je doelgroep. Bij Pan Branding begrijpen we het belang van typografie en bieden we een strategische aanpak om het perfecte lettertype te vinden. Ontdek hoe typ
De creatieve reis: Hoe leg je conceptontwikkeling uit aan je klant?
Conceptontwikkeling kan een lang en complex proces lijken. Maar hoe maak je die creatieve reis inzichtelijk voor je klant? De beste manier is door het verhaal te vertellen. Vandaag neem ik je mee achter de schermen van de verpakkingslijn voor Pure Paws. Pure Paws, een productlijn van natuurlijke gezondheidssupplementen speciaal ontwikkeld voor onze geliefde viervoeters […]
Canopy Takes Flight: Een Merkidentiteit voor de Stille Kracht achter Wereldwijde Summits
De samenwerking met Canopy is al een tijdje feit, maar vandaag zetten we ze graag in de spotlight! Zij zijn de stille kracht achter wereldwijde summits en conferenties, zoals de recente NAVO-top in Den Haag. En daar zijn we supertrots op. Samen met Canopy Summit hebben we de basis gelegd voor een merkidentiteit die net zo […]
‘What’s in a Name?’ – Een Blik Achter de Schermen
Vandaag duiken we vol energie in de voorbereiding, want morgen sluiten we de week feestelijk af met een gloednieuwe naamgevingssessie. Volgende week gaan we direct de diepte in om de eerste concepten te ontwikkelen. De zoektocht naar de perfecte naam is een van de meest fascinerende aspecten van branding. De uitdrukking “What’s in a name?” […]
Nieuw merk: krachtmeting eenvoudiger, slimmer en toegankelijker te maken
Welkom Forcesure! Precies zes maanden geleden gaven we de kick-off voor de ontwikkeling van een innovatief nieuw merk en innovatieve producten op het gebied van datasensoren. Project Bij Pan Branding hebben we met veel enthousiasme de strategie, naamgeving en payoff, merkontwikkeling, vormgeving én de website voor Forcesure verzorgd. Een traject om mee te bouwen aan […]
TotalEnergies Nederland live!
Afgelopen jaar ontwikkelde ik samen met Dunico de nieuwe website voor TotalEnergies Nederland. Dit project is gericht op het vertalen van de ambitie van TotalEnergies om een leidende speler te worden in de energietransitie, met de nadruk op multi-energieoplossingen zoals waterstof en laadstations voor elektrische auto’s. Projectdoel Het primaire doel is het creëren van een […]
Pure Paws: Where Happiness Wags its Tail
Met trots introduceren we Pure Paws, een productlijn van natuurlijke gezondheidssupplementen speciaal ontwikkeld voor onze geliefde viervoeters die binnenkort op de markt komt. Een merk dat hondeneigenaren in staat stelt om bewuste keuzes te maken. Deze productlijn van supplementen combineert het beste van de natuur met een uniek, speels design. Elk product in de lijn is niet […]
SOUND ON 🔊 Nieuwe animatie voor Soeplr.
https://vimeo.com/1064592759 Soeplr werkt zonder contracten met de zorgverzekeraar. Wat betekent dat nu precies voor hun cliënten? Dat leggen ze haarfijn uit in deze nieuwe explanimation. 🤩🤩 Script & Vormgeving: Pan Branding (Chantal van Haeften)Animeren: Willem de Vlas (Dank 🤙 ) Behind-the-scenes: Soeplr. wilde het concept ‘contractvrij werken in de zorg’ op een heldere en […]
Nieuw merk Canopy in ontwikkeling bij Pan
Januari stond in het teken van de eerste fase van de ontwikkeling van Canopy. Canopy is een online, uiterst veilige event management oplossing gericht op efficiëntie voor de organisator van summits en conferenties. Zo zijn ze de kracht achter de NAVO-top van dit jaar in Den Haag. Met al meer dan 45k gebruikers tot nu […]
IDBike: kick-off als mooie afsluiter van 2024
𝗪𝗲 𝘀𝗹𝘂𝗶𝘁𝗲𝗻 𝟮𝟬𝟮𝟰 𝗮𝗳 𝗺𝗲𝘁 𝗲𝗲𝗻 𝗸𝗶𝗰𝗸-𝗼𝗳𝗳 Super enthousiast om nog op de valreep 2024 af te sluiten met een inspirerende kick-off in Riel! Samen met het team van IDBike hebben we de basis gelegd voor een krachtige samenwerking. In 2025 gaan we ons richten op de ontwikkeling van een innovatief nieuw merk en producten op […]
What’s Cooking at Pan today?
Middagje fotografie, concepting…Laatste puntjes op de ‘i’ voor de presentatie 🤙 . Onlangs won ik een pitch voor het ontwikkelen van een aantal productlabels voor Pure Paws. De conceptfase in dan nu ook in volle gang en daar hoort uiteraard was test beelden van de labels bij. Eerst alleen de verpakkingen….labels ga ik nog niet […]
Behind-the-scenes: Explanimation ‘contractvrij werken in de zorg’
Merkontwikkeling bij Pan is een uitgebreid traject. Het bestaat niet alleen uit het creëren van een merkidentiteit en een visuele identiteit, maar ook de strategische communicatie die er voor zorgt dat jouw merk een blijvende indruk maakt is onderdeel van het traject. Ik besteed dan ook veel aandacht aan de communicatiemiddelen die nodig zijn om […]
Pitch voor Pure Paws gewonnen!
Proost op een nieuwe samenwerking! Pure Paws en Pan Branding slaan de handen ineen om een nieuwe lijn van natuurlijke gezondheidsproducten voor huisdieren te ontwikkelen. Geïnspireerd door de ervaringen van Margriet en Mathias (founders) met hun eigen honden Senna en Sjef, willen ze met Pure Paws een positieve impact maken op het leven van huisdieren. […]
Have a nice weekend!
Have a nice weekend! Presenteren op vrijdag. In plaats van te denken ‘pff, moet dat nog’, laten we er een positieve draai aan geven. Wie zegt dat je op vrijdag minder scherp bent🤔? “Ik zeg knallen op vrijdag!.” Het is juist de beste manier om een super drukke week af te sluiten. Of moet ik […]


