Budlr – Financiële Gezondheid

Samen met Budler maken we Nederland financieel stabieler. Dat was het uitgangspunt voor het te ontwikkelen merk en product. Budlr is voor gemeente en overheidsinstansties het actuele startpunt voor de actieve route naar een gezonde financiële balans door het inzetten van hun platform waarmee mensen in 15 minuten financieel overzicht verkrijgen.


Thema: Maatschappelijk & Sociaal

Budlr draagt bij aan het verbeteren van de financiële zorg in Nederland en verlaging van het aantal huishoudens met financiële zorgen. Door met hun platform snel en gemakkelijk gedetailleerd inzicht in de financiële situatie van de hulpvrager te bieden. Met de door Budlr ontwikkelde data-analyse kan de hulpverlener, zoals een bewindvoerder, snel de stress verminderen en samen met de klant de eerste stap zetten naar een schuldenvrij bestaan. Zo verliezen ze minder tijd aan administratie en is er meer tijd voor persoonlijke aandacht. Ze zijn voor gemeenten en overheidsinstanties, door het inzetten van hun platform, het actuele startpunt voor de actieve route naar een gezonde financiële balans.

 

Het merk Budlr houdt zich bezig met budgetverbetering voor mensen met financiële problemen. Het platform geeft de mensen sneller inzicht in de verbetermogelijkheden van hun budget en, indien nodig, wordt er snel schuldhulpverlening opgestart. Het is belangrijk dat mensen met geldzorgen weten dat ze er niet alleen voor staan. Gemeente en schuldhulpverlening bieden we een luisterend oor en hebben de middelen om samen met Budlr vroegtijdig gerichte hulp aan te bieden. 

Het platform  – De Link tussen vroegsinalering en schuldhulp
Ons platform wordt gebruikt diverse groepen die allemaal één doel hebben: snel, een betrouwbare analyse maken van iemands financiële situatie en daarmee een plan van aanpak opstellen voor een hulptraject. Afhankelijk van de context speelt het platform in op de specifieke behoeften van de gebruiker.

MERKDESign op basis van de fundering

Op basis van een creatie-sessie met de klant ontwikkelde Pan het DNA van het merk. De merkwaarden; sociaal, innovatief, optimistisch, oprecht en scherpzinnig werden de fundering voor de uitstraling en gedrag van Budlr.

Voor Budlr ontwikkelde we een concept en de structuur voor hun applicatie die mensen met financiële problemen snel en gemakkelijk inzicht geeft in hun situatie, signaleren van financiële knelpunten en uitzicht op budgetverbetering laat zien.

Het logo heeft een semi-modulair lettertype met een subtiel afgeronde vorm. Hoewel het font een geometrische of technologische opbouw heeft, zorgt de afgeronde afwerking voor een warme uitstraling, waardoor het lettertype mooier en dichterbij komen. Bedoelt voor een sociale FinTech dus.

De descriptor-slogan ‘met één click financieel inzicht’ geeft de laagdrempeligheid van het product weer, waarmee we o.a. de overheid, schuldhulpverleners, maar zeker ook mensen in financiële problemen het gevoel van ‘gedoe’ bij het uitzoeken van zijn administratie weg te nemen. De keuze van de kleur blauw is vanuit de emotie rust en balans die Budlr wil creëren.

Het beeldmerk ‘vliegende spaarvarken’ verbeeld financiële vooruitgang doordat hij een opwaartse beweging maakt.

'Runner up' bij de accenture innovation awards.

What a great last day of the Accenture Innovation Awards 2018. Congrats to the winner @SAFENED.com and the other finalists to make it this far. Despite being runner up we are thrilled with the positive feedback and support for Budlr. Thanks to Accenture and the jury members for giving us the opportunity to present Budlr to a great network of parties. The journey doesn’t end here. We move forward and innovate with one goal: helping 1,5 mln households regain financial stability. – Christaan Van Der Ven

Budlr had een spannende vrijdagavond bij de bekendmaking van de Accenture Innovation Award 2018. Bij de laatste 5 finalisten zitten…dan wil je winnen ook. Het werd ‘runner up’, maar wat een super mooie prestatie! 

Strategisch ontwerpbureau Pan Branding voor het ontwikkeling van merkidentiteit en visuele identiteiten.

Strategisch merkbouwer die vanuit haar studio in de mooie Betuwe ontwerpt met oog op positieve verandering.

Duurzaam ondernemen, Maatschappelijk & Sociaal, Mens & Gezondheid en de Energietransitie zijn de vier hoofdthema’s waar de focus op ligt bij projecten.