H2Storage
diensten & producten
Merkidentiteit, pay-off, visuele identiteit, illustratiestijl, fotografie concept, micro-website, fact sheets en brochure
Thema
Duurzame energie
Energietransitie
Case
Lees hier meer over de hele case
OMSCHRIJVING
Binnen het uitdagende werkveld van de energietransitie is H2Storage een nieuw merk dat Pan heeft ontwikkeld. H2Storage, de naam zegt het al, ontwikkeld innovaties voor het opslaan van waterstof. Slimme oplossingen specifiek gericht op lichtgewicht waterstof tanks voor ‘zwaar verkeer’ zoals vrachtwagens en stadsbussen. Hiermee dragen de initiatiefnemers bij aan de transitie naar een groene(re) transportsector en maakt H2Storage de bredere toepassing en acceptatie van waterstof als brandstof mogelijk.
Voor H2Storage ontwikkelde Pan de complete identiteit. Het hele traject bestond o.a. uit de positionering, merkhuis, merkwaarden, fotografie concept en fact sheets. Daarnaast schreven wij een brand story en creëerden we een visuele identiteit, uitgewerkt in een klein pakket communicatiemiddelen, inclusief micro-website, zodat men snel van start kon zonder een al te grote investering.
Pay-off als tegenstelling
In de huisstijl is de basis kleur oranje. De keuze staat direct voor een Nederlands product, omdat het merk internationaal gericht is. En omdat de transitie naar een groene transportsector niet (alleen) over het opwekken van groene energie, maar vooral over de opslag hiervan gaat, ontwikkelde we ook de payoff: ‘Lightweight energy solutions for heavy transport’.
Het beeldmerk verbeeld heavy transport die zicht ‘duurzaam’ verbind aan het woordmerk.
Met het fotografie concept verbeelden wij ‘De Toekomst’ waar we het allemaal voor doen. Kinderhanden spelen met diverse ‘zwaar transport’ speelgoed.