Fits van BAM Wonen – Verduurzaming bestaande huurwoningen

Samen met een breed team van BAM Wonen ontwikkelden Pan de positionering, naamgeving en logo voor een nieuwe duurzame productlijn.

Met de verduurzamingsserie ‘Fits’ introduceert BAM Wonen een simpele en haalbare manier om bij te dragen aan de verduurzaming van huurwoningen. Met een pakket van Add-ons zoals muurfit en dakfit zorgt Fits voor het gewenste EPV-effect in de renovatie trajecten van de klanten van BAM Wonen. Deze innovatieve oplossing ontstond omdat BAM Wonen reageerde op de behoeften van klanten en de wensen van de bewoners van deze huurwoningen. Want iedereen wil wel verduurzamen, maar men wil keuzes kunnen maken op basis van specifieke situaties die van klant tot klant verschillen, met als logisch gevolg dat er flexibele oplossingen op maat moeten zijn. Fits dus.


Thema: Maatschappelijk & Duurzaam

BAM Wonen draagt met hun productlijn Fits maatschappelijk en duurzaam bij om Nederland beter een betaalbaarder gezondere leefomgevingen te creëren voor bewoners en woningbouwmaatschappijen. Fits is de meest flexibele manier om bestaande huurwoningen wél te verduurzamen in bewoners hun eigen tempo: op een haalbare en betaalbare manier. Met Fits kunt je namelijk in fases verduurzamen. Zo biedt Fits; DakFit, Muurfit, RaamFit, VloerFit en EnergieFit. Elke Fit biedt u keuzes in hoogwaardige toepassingen voor de gewenste netto warmtevraag. Combineer de Fits die bij een verduurzamingsopgave passen. Dit geldt voor woningbouwmaatschappijen en voor bewoners. Bijdragen aan de energietransitie en gezondere leefomgevingen doe je immers samen.

 

Fits aan naam ‘een serie’ t.b.v. duurzame woningverbeteringen 

Fits is de naam van een verzameling van alle inspanningen van BAM Wonen doet om verduurzaming voor iedereen haalbaar te maken. Met de term ‘Fits’ zegt het merk/productserie gedifferentieerde producten te bieden, flexibel inzetbaar, naar eigen keus en moeiteloos, in je eigen tempo voor de best renderende duurzame investering, en met de pay-off ‘Verduurzaam zonder twijfel’ spelen ze in op de emotionele behoefte om altijd te kunnen verduurzamen, hoe klein de stap ook is.

Waarom de nieuwe ‘product-serie’?

  • BAM Wonen de mogelijkheid biedt betaalbare & haalbare verduurzaming voor iedereen mogelijk te maken.
  • Laten inzien dat verduurzaming van huurwoningen voor iedereen voordeel heeft als we daar samen voor gaan.
  • De fit-serie de flexibiliteit biedt om in eigen tempo de best renderende duurzame investering te behalen.

Positionering 

BAM Wonen ziet dat er veel te verbeteren valt in het verduurzamingsproces van bestaande huurwoningen, door te versimpelen met flexibel inzetbare producten, kostenreductie en begrijpelijker maken van het proces. Ondersteund met de inzet van innovatieve dronetechnologie en kunstmatige intelligentie voor snelle en betrouwbare data. Om te zorgen dat deze verduurzaming in beweging komt, zetten ze hun ‘productlijn’ Fits van duurzame woningverbeteringen in, die als add-ons eenvoudig toe te passen zijn binnen verschillende omstandigheden op een woning. Het zal dan ook het speelveld bij de verduurzaming van bestaande huurwoningen compleet veranderen als het gaat om persoonlijke invulling, budget, tijd en technische eisen. Een productlijn die prestatiegarantie afgeeft met het gewenste rendement, ook voor de huurder. Producten die jij met liefde wil toepassen op jouw woning.

Pan ontwikkelende de positionering, naamgeving, pay-off, illustratiestijl, logo animatie en dynamische Powerpoint.

Strategisch ontwerpbureau Pan Branding voor het ontwikkeling van merkidentiteit en visuele identiteiten.

Strategisch merkbouwer die vanuit haar studio in de mooie Betuwe ontwerpt met oog op positieve verandering.

Duurzaam ondernemen, Maatschappelijk & Sociaal, Mens & Gezondheid en de Energietransitie zijn de vier hoofdthema’s waar de focus op ligt bij projecten.