







De wereld een beetje schoner, eerlijker en duurzamer maken; daar is geen weldenkend mens op tegen. Daaromย werk ik graag mee aan het wereldkundig maken van dit soort mooie ontwikkelingen. Door merken, die gedreven zijn om positieve verandering teweeg te brengen, de identiteit en zichtbaarheid te geven die ze verdienen. Zo speel ik bij Pan Branding mijn bescheiden rol in het vormgeven van de duurzame samenleving. Dat is in ons aller belang, en dus ook die van mij.ย ย
Dit noem ik Social Design en hieronder vallen thema’s als de energietransitie, duurzaam ondernemen, maatschappelijk & sociaal of projecten die zich richten op mens & gezondheid. Deze thema’s vormenย de rode draad door al mijn projecten heen. Heldenverhalen doorvertaald naar een visuele- en interactieve wereld waar merken positieve impact kunnen maken.
De Energietransitie + -
Merken die werken aan de overgang naar een situatie waarin de energievoorziening structureel andersย van aard en vorm is dan in het huidige energiesysteem.
Maatschappelijk & Sociaal + -
Merken die de bereidheid en het vermogen hebben om deel uit te maken van de gemeenschap en daar een actieve bijdrage aan leveren, zodat mensen (weer) zelfstandig kunnen deelnemen aan de samenleving.ย
Duurzaam Ondernemen + -
Merken die evenwicht zoeken tussen de 3 p's: People, Planet, Profit. Ze letten op de gevolgen voor werknemers, het milieu en de samenleving. Het is een onderdeel van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Vaak bespaart men daarnaast geld met duurzame investeringen.
Mens & Gezondheid + -
Merken die alles doen aan de gezondheid en welzijn van mensen. Voeding, groene omgevingen en gezonde werkplekken zijn hierin belangrijk om mensen gezond te houden en bij te dragen aan hun fysieke en mentale welzijn.

Ik ben niet alleen een
โplaatjes makerโ
maar ontwikkel ik op basis van โpraatjesโ.
Wel of geen Pan?
โDat is geen panโ, luidt het platte Amsterdamse gezegde als iets het aanzien niet waard is. 12 jaar geleden lag die hoofdstedelijke uitspatting ten grondslag aan de naam van mijn Amsterdamse ontwerpbureau Pan Branding. Al weer 3 jaar geleden verhuisde ik zakelijk en privรฉ naar Maurik en is de mooie Betuwe nu mijn uitvalsbasis.
De naam Pan heb ik natuurlijk niet zomaar gekozen als naam voor mijn bedrijf. Omdat ‘Panโ โgezichtโย betekent, dus je uiterlijk.ย En je gezicht bij je karakterย past. Past de naam perfect bij mijn aanpak. Want je gezicht kent verschillende expressies en die expressie past bij je gemoedstoestand. In de juiste gemoedstoestand maak je contact met anderen. En dat geldt ook voor merken. Ik geloof dat een merk niet alleen succesvol kan zijn met een mooi uiterlijk. Ieder merk, groot of klein, verdient de juiste expressie bij zijn of haar karakter. De kwaliteit van communiceren, handelen en leveren zijn net zo belangrijk.
Met praatjes maak ik plaatjes. Ik ben niet alleen een โplaatjes makerโ, maar ontwikkel op basis van โpraatjesโ. Eerst in gesprek om de genen van een merk te ontdekken en het werkveld te leren kennen. Daar krijg ik energie van! Zo ontstaat uit een strategie; de naam, de visuele identiteit, een web-development of brand experience. Ik doe het allemaal. Je begrijpt; geen dag is hetzelfde bij Pan.ย

Merkidentiteit + -
Wat is het DNA van jouw merk?
Positionering & merkwaarden + -
Hoe ben jij straks relevant?
Naamgeving & Pay-off + -
Visuele identiteit + -
Wat is de uitstraling van je merk?
Merkactivatie + -
Hoe ga je de interactie aan met je doelgroep?
Communicatiemiddelen + -
Welke on- en offline middelen zijn er nodig om je doelgroep te bereiken?
Campagnes + -
Merk fotografie & Animatie + -
Welke verbeelding gaat je merk tot leven laten komen?
Productontwikkeling + -

Merkidentiteit
Wat is het DNA van jouw merk?

positionering
Hoe ben jij straks relevant?

visuele identiteit
Wat is de uitstraling van je merk?

Merkactivatie
Hoe ga je de interactie aan met je doelgroep?
Mijn proces
Iets waar je vaak jaren mee werkt, je merk, verdient de aandacht om goed te ontwikkelen. Soms zijn de stappen uitgebreid en nemen ze veel tijd in beslag, soms kunnen ze kort zijn, maar ik sla nooit stappen over. De basis moet goed zijn. Je bouwt toch ook geen huis zonder fundering?
1. Ask
Ontdekken door de doelen en dromen van het merk op te halen. Werksessie op de studio in de Betuwe om samen de merkessentie naar boven te halen.
2. imagine
Vertalen van de informatie naar de richting die het merk gaat volgen. We werken hier de DNA en de merkssentie uit in een positionering en merkhuis als fundering van de visuele identiteit.
3. create
Naamgeving en visualiseren van de identiteit van het merk op basis van een identiteitsmatrix. We ontwikkelen hier de visuele identiteit op basis van het DNA van je bedrijf of product.
4. Activate
Ontwikkelen van de media die het merk tastbaar maakt. Visuele vertaling naar on- en offline communicatiemiddelen.
