De wereld een beetje schoner, eerlijker en duurzamer maken; daar is geen weldenkend mens op tegen. Daarom werk ik graag mee aan het wereldkundig maken van dit soort mooie ontwikkelingen. Door merken, die gedreven zijn om positieve verandering teweeg te brengen, de identiteit en zichtbaarheid te geven die ze verdienen. Zo speel ik bij Pan Branding mijn bescheiden rol in het vormgeven van de duurzame samenleving. Dat is in ons aller belang, en dus ook die van mij.  

Dit noem ik Social Design en hieronder vallen thema’s als de energietransitie, duurzaam ondernemen, maatschappelijk & sociaal of projecten die zich richten op mens & gezondheid. Deze thema’s vormen de rode draad door al mijn projecten heen. Heldenverhalen doorvertaald naar een visuele- en interactieve wereld waar merken positieve impact kunnen maken.

De Energietransitie + -

Merken die werken aan de overgang naar een situatie waarin de energievoorziening structureel anders van aard en vorm is dan in het huidige energiesysteem.

Maatschappelijk & Sociaal + -

Merken die de bereidheid en het vermogen hebben om deel uit te maken van de gemeenschap en daar een actieve bijdrage aan leveren, zodat mensen (weer) zelfstandig kunnen deelnemen aan de samenleving. 

Duurzaam Ondernemen + -

Merken die evenwicht zoeken tussen de 3 p's: People, Planet, Profit. Ze letten op de gevolgen voor werknemers, het milieu en de samenleving. Het is een onderdeel van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Vaak bespaart men daarnaast geld met duurzame investeringen.

Mens & Gezondheid + -

Merken die alles doen aan de gezondheid en welzijn van mensen. Voeding, groene omgevingen en gezonde werkplekken zijn hierin belangrijk om mensen gezond te houden en bij te dragen aan hun fysieke en mentale welzijn.

Powergirlz

Case: Maatschappelijk ondernemen sport & beweging
Lees meer

Budlr

Case: Financiële Gezondheid
Lees meer

Log!ville

Case: Innovaties Transport & Logistiek
Lees meer

Soeplr

Case: Contractvrij werken in de zorg
Lees meer

Windkracht5

Case: Duurzame Organisaties
Lees meer
d

Merkidentiteit

Wat is het DNA van jouw merk?

j

positionering

Hoe ben jij straks relevant?

;

visuele identiteit

Wat is de uitstraling van je merk?

s

Merkactivatie

Hoe ga je de interactie aan met je doelgroep?

Contact met mij opnemen?

    Iets waar je vaak jaren mee werkt, je merk, verdient de aandacht om goed te ontwikkelen. Soms zijn de stappen uitgebreid en nemen ze veel tijd in beslag, soms kunnen ze kort zijn, maar ik sla nooit stappen over. De basis moet goed zijn. Je bouwt toch ook geen huis zonder fundering?

    01

    1. Ask

    Ontdekken door de doelen en dromen van het merk op te halen. Werksessie op de studio in de Betuwe om samen de merkessentie naar boven te halen.

    02

    2. imagine

    Vertalen van de informatie naar de richting die het merk gaat volgen. We werken hier de DNA en de merkssentie uit in een positionering en merkhuis als fundering van de visuele identiteit.

    03

    3. create

    Naamgeving en visualiseren van de identiteit van het merk op basis van een identiteitsmatrix. We ontwikkelen hier de visuele identiteit op basis van het DNA van je bedrijf of product.

    4

    4. Activate

    Ontwikkelen van de media die het merk tastbaar maakt. Visuele vertaling naar on- en offline communicatiemiddelen.

    Strategisch ontwerpbureau Pan Branding voor het ontwikkeling van merkidentiteit en visuele identiteiten.

    Strategisch merkbouwer die vanuit haar studio in de mooie Betuwe ontwerpt met oog op positieve verandering.

    Duurzaam ondernemen, Maatschappelijk & Sociaal, Mens & Gezondheid en de Energietransitie zijn de vier hoofdthema’s waar de focus op ligt bij projecten.