Spaarndammerburen (Gemeente Amsterdam)

diensten & producten

Merkidentiteit, visuele identiteit, campagne materiaal, ansichtkaarten, beachflags, Exibit, Posters, shirts, flyers en merchandise en een Winterfest Campagne.

Thema

Betere samenhorigheid tussen bewoners
Maatschappelijk & Sociaal
Maatschappelijk Ondernemen

 

Case

Lees hier meer over de hele case

OMSCHRIJVING

De Spaarndammerbuurt is een buurt in het stadsdeel West in Amsterdam en De SpaarndammerBuren zijn bewoners, ondernemers en professionals die van hun Spaarndammerbuurt een nóg leukere plek willen maken. Ooit geïnitieerd door vier ondernemers, inmiddels is het gegroeid naar een hechte community met meer dan 2200 volgers op social media, 50 vrijwilligers en een kernteam van 10 bewoners. Samen activiteiten faciliteren waarin elkaar ontmoeten, verhalen delen en interactie een hechte basis vormt. Een sociale held blijft hier niet onopgemerkt: met SpaarndammerBuren heeft Amsterdam West een fantastische ambassadeur.

Pan ontwikkelde samen met vier ondernemers het merk voor SpaarndammerBuren. Een merk met een sociaal gezicht die zich in de vorm van kleine campagne zichzelf kenbaar maakt bij de bewoners. Nadat de visuele identiteit stond kwam de eerste lancering campagne en in de winter vervolgt werd door een heus Winterfest.

‘Verbindings’ logo
Het concept van het merk is volledig gebaseerd op het samen vormgeven van de Spaarndammerbuurt. Visueel verbeeld het logo de buurt met zijn straten en pleinen, door de grote verschil in letters ontstaat diepte en ‘slinger’ beweging ontstaat er een dynamisch beeld en lijkt er een plattegrond te ontstaan van de buurt waarin buren verbonden zijn.

Vormentaal en compositie
Gebruik van diagonale lijnen vormt het beeld van de huisstijl. Door de afwisseling van de lijnen ontstaat een flexibele vormentaal die constant kan verandert, zoals een ‘buurt’ weer wordt gevormd door de mensen die komen en weer vertrekken.

Deze case wordt binnenkort aangevuld met twee campagnes.

Strategisch ontwerpbureau Pan Branding voor het ontwikkeling van merkidentiteit en visuele identiteiten.

Strategisch merkbouwer die vanuit haar studio in de mooie Betuwe ontwerpt met oog op positieve verandering.

Duurzaam ondernemen, Maatschappelijk & Sociaal, Mens & Gezondheid en de Energietransitie zijn de vier hoofdthema’s waar de focus op ligt bij projecten.