Behind-the-scenes: Concept productfotografie ‘what’s in the box’

Vorige maand ben ik druk bezig geweest met het ontwikkelen van een fotografie concept. Vanuit de klant was de vraag ‘Hoe kunnen we op een fraaie manier de content van de giftboxen visueel weergeven. Het zogenaamde ‘Unboxen’. Leuke uitdaging om dit naar een hoger niveau te krijgen en vooral niet saai te laten zijn. Het oog wil ook wat.

Onder de werktitel ‘what’s in the Box’ ging ik aan de slag, van explotion view tot 360°view. Uiteindelijk ontwikkelde ik 7 concepten (hierover binnenkort meer) die allemaal de nadruk leggen op ‘uitpakken’. Concepten die de producten goed tot hun recht te laten komen, maar dat het wel aanvoelt als iets ‘spannends’. Want het uitpakken van een giftbox is een feestje toch?  En mezelf kennende, fotograferen we niet ‘gewoon’ even de producten. Om de serie op de ‘digitale gevoelige plaat’ te zetten gingen er dan ook aardig wat uurtjes aan voorbij. Maar absoluut tof om te doen en wel zo leuk om alvast een kijkje ‘behind-the-scenes’ te tonen.

Fotograferen is soms een hele uitdaging 
Fotograferen voor een serie verschillende composities, soms met zwevende objecten, is een spannend proces. Soms ook een hele uitdaging, want om alle objecten zwevend krijgen moet je best de ‘MacGyver’ uithangen. Visdraad…;). En objecten staande houden op een 360° draaiende plaat is soms best lastig.

Uiteindelijk was het nog moeilijk kiezen uit een groot aantal geschikte beelden. Maar er staat een mooie serie, al zeggen we het zelf…

Ondertussen bij Pan
Uit de zevental concepten zal één keuze gemaakt worden. Later zal Pan Branding het concept creatief doorvertalen. Binnenkort meer…

Strategisch ontwerpbureau Pan Branding voor het ontwikkeling van merkidentiteit en visuele identiteiten.

Strategisch merkbouwer die vanuit haar studio in de mooie Betuwe ontwerpt met oog op positieve verandering.

Duurzaam ondernemen, Maatschappelijk & Sociaal, Mens & Gezondheid en de Energietransitie zijn de vier hoofdthema’s waar de focus op ligt bij projecten.