voorbeelden

Campagne fotografie

Laat zien dat je aandacht besteedt aan je merkuitingen. Met een eigen beeldconcept 
gaan mensen je merk herkennen en zorg je dat je jouw merkverhaal uitstraalt.

voorbeelden

Campagne fotografie

Laat zien dat je aandacht besteedt aan je merkuitingen. Met een eigen beeldconcept gaan mensen je merk herkennen en zorg je dat je jouw merkverhaal uitstraalt.

'Een brutaal merk vraagt om brutale fotografie'

Powergirlz vindt dat iedereen het recht heeft om zonder remmingen te bewegen. Daarom strijden zij voor het creëren van een veilige en inspirerende omgeving – zogeheten ‘Powergirl Zones’ – waar meiden vrij kunnen sporten en bewegen. Iedere meid moet in aanraking kunnen komen met verschillende sporten om te ontdekken waar ze energie uit haalt. Beweging zorgt voor gezonde en zelfverzekerde meiden: voor Powergirlz dus!

Om een merk als Powergirlz leven in te blazen moet je strijdbaar en volhardend zijn en blijven. Om richting te houden zijn er vier pijlers ontwikkeld waarop iedere keer weer invulling aan wordt gegeven voor de campagnes van Powergirlz.

…gelijke kansen, door de mindset (perceptie) van meisjes te veranderen ‘dat sporten niet voor hun bedoelt zou zijn’. Door ze makkelijker de toegang tot sport te geven en daarmee deelname te bevorderen op een laagdrempelige manier. Waarmee we gelijke kansen creëren voor alle meiden. 

…sociale acceptatie, door de mindset (perceptie) van de samenleving te veranderen ten opzichte van degenen die achtergesteld zijn op basis van hun identiteit of bekwaamheid, en daarmee sportende meiden als vanzelfsprekend te laten zijn.
…gezondheid en welzijn, door het creëren van een veilige sfeer waarin meiden sporten mogen uitproberen, fouten mogen maken en zich op een positieve manier uitgedaagd voelen om uit hun comfort zone te stappen, trots voelen, groeien en daarmee ook weer andere meiden inspireren. 

…persoonlijke ontwikkeling, door meiden te helpen zich uit te drukken en hun potentieel te benutten met sport als instrument, ongeacht hun bekwaamheid. Daarmee de ontwikkeling van belangrijke vaardigheden te bevorderen die zowel op als buiten het sportveld van toepassing zijn.

Reden genoeg dus om Powergirlz als brutaal merk neer te zetten. Want je weet wat ze zeggen…’een brutaal mens heeft de halve wereld’. 

1. Basisgedachte voor het concept

Het merk is ingevuld als één grote campagne. Visueel werd er binnen de huisstijl gezocht naar een sterke uitstraling die meiden op de voorgrond zet. Brutaal, doortastend, maar zeker ook grappig. Momenten verbeelden die openhartig en vol leven zijn, met oneliners die niet saai zijn. Een tone of voice die duidelijke taal uitsprak. Ondersteund door de slogan ‘Powergirlz? Dat maken we zelf wel uit!’ voelt de ontvanger de brutaliteit. Kleurrijke communicatie met impact. In de campagnes brengen de diversiteit aan kleuren de dynamiek. Ze omgeven de meiden die het podium nemen. Samen met de speelse typografie vliegt de identiteit je tegemoet. 

Daarnaast versterkten we de campagnes met fantastische filmpjes met ‘sportprofessionals’ als ambassadeurs. Zo zie je Bo Kramer en Denise Kielholtz voorbij komen in de campagne. Bo is rolstoelbasketbalster bij sportcentrum Papendal en heeft een bronzen medaille behaald tijdens de Paralympische Spelen in Rio de Janeiro in 2016. Denise is professioneel kickbokser en MMA vechter.

Focus van de campagne ligt niet direct op het sporten. Wel op de vele voordelen die met sport gepaard gaan. In de eerste plaats je gezondheid. Maar ook het feit dat sport een sociaal gebeuren is. Dat je door sport specifieke vaardigheden ontwikkelt. Of gewoon dat sporten fun is. Het gaat niet alleen om actief worden, maar het samen vieren. En anderen aanmoedigen om mee te doen.

Kleurrijke communicatie met impact
In de campagnes brengen de diversiteit aan kleuren de dynamiek. Ze omgeven de meiden die het podium nemen. Samen met de speelse typografie vliegt de identiteit je tegemoet.

 

'EEN BRUTAAL MERK VRAAGT OM BRUTALE FOTOGRAFIE'​

Powergirlz vindt dat iedereen het recht heeft om zonder remmingen te bewegen. Daarom strijden zij voor het creëren van een veilige en inspirerende omgeving – zogeheten ‘Powergirl Zones’ – waar meiden vrij kunnen sporten en bewegen. Iedere meid moet in aanraking kunnen komen met verschillende sporten om te ontdekken waar ze energie uit haalt. Beweging zorgt voor gezonde en zelfverzekerde meiden: voor Powergirlz dus!

Om een merk als Powergirlz leven in te blazen moet je strijdbaar en volhardend zijn en blijven. Om richting te houden zijn er vier pijlers ontwikkeld waarop iedere keer weer invulling aan wordt gegeven voor de campagnes van Powergirlz.

…gelijke kansen, door de mindset (perceptie) van meisjes te veranderen ‘dat sporten niet voor hun bedoelt zou zijn’. Door ze makkelijker de toegang tot sport te geven en daarmee deelname te bevorderen op een laagdrempelige manier. Waarmee we gelijke kansen creëren voor alle meiden. 

…sociale acceptatie, door de mindset (perceptie) van de samenleving te veranderen ten opzichte van degenen die achtergesteld zijn op basis van hun identiteit of bekwaamheid, en daarmee sportende meiden als vanzelfsprekend te laten zijn.
…gezondheid en welzijn, door het creëren van een veilige sfeer waarin meiden sporten mogen uitproberen, fouten mogen maken en zich op een positieve manier uitgedaagd voelen om uit hun comfort zone te stappen, trots voelen, groeien en daarmee ook weer andere meiden inspireren. 

…persoonlijke ontwikkeling, door meiden te helpen zich uit te drukken en hun potentieel te benutten met sport als instrument, ongeacht hun bekwaamheid. Daarmee de ontwikkeling van belangrijke vaardigheden te bevorderen die zowel op als buiten het sportveld van toepassing zijn.

Reden genoeg dus om Powergirlz als brutaal merk neer te zetten. Want je weet wat ze zeggen…’een brutaal mens heeft de halve wereld’. 

1. Basisgedachte voor het concept

Het merk is ingevuld als één grote campagne. Visueel werd er binnen de huisstijl gezocht naar een sterke uitstraling die meiden op de voorgrond zet. Brutaal, doortastend, maar zeker ook grappig. Momenten verbeelden die openhartig en vol leven zijn, met oneliners die niet saai zijn. Een tone of voice die duidelijke taal uitsprak. Ondersteund door de slogan ‘Powergirlz? Dat maken we zelf wel uit!’ voelt de ontvanger de brutaliteit. Kleurrijke communicatie met impact. In de campagnes brengen de diversiteit aan kleuren de dynamiek. Ze omgeven de meiden die het podium nemen. Samen met de speelse typografie vliegt de identiteit je tegemoet. 

Daarnaast versterkten we de campagnes met fantastische filmpjes met ‘sportprofessionals’ als ambassadeurs. Zo zie je Bo Kramer en Denise Kielholtz voorbij komen in de campagne. Bo is rolstoelbasketbalster bij sportcentrum Papendal en heeft een bronzen medaille behaald tijdens de Paralympische Spelen in Rio de Janeiro in 2016. Denise is professioneel kickbokser en MMA vechter.

Focus van de campagne ligt niet direct op het sporten. Wel op de vele voordelen die met sport gepaard gaan. In de eerste plaats je gezondheid. Maar ook het feit dat sport een sociaal gebeuren is. Dat je door sport specifieke vaardigheden ontwikkelt. Of gewoon dat sporten fun is. Het gaat niet alleen om actief worden, maar het samen vieren. En anderen aanmoedigen om mee te doen.

Kleurrijke communicatie met impact
In de campagnes brengen de diversiteit aan kleuren de dynamiek. Ze omgeven de meiden die het podium nemen. Samen met de speelse typografie vliegt de identiteit je tegemoet.

 

Meer weten over merk fotografie

    Meer weten over merk fotografie

      Overige voorbeelden van campagne fotografie:

      Up van BAM Bouw & Techniek

      (Diensten) Campagne fotografie
      Lees meer

      Grond'g

      (Roadshow)Campagne fotografie
      Lees meer

      Soeplr

      (Wervings)Campagne fotografie
      Lees meer

      Spaarndammerburen

      Campagne fotografie
      Lees meer
      Strategisch ontwerpbureau Pan Branding voor het ontwikkeling van merkidentiteit en visuele identiteiten.

      Strategisch merkbouwer die vanuit haar studio in de mooie Betuwe ontwerpt met oog op positieve verandering.

      Duurzaam ondernemen, Maatschappelijk & Sociaal, Mens & Gezondheid en de Energietransitie zijn de vier hoofdthema’s waar de focus op ligt bij projecten.