Grond’g

diensten & producten

Merkidentiteit, Customer Journey’s, visuele identiteit, tone-of-voice, fotografie concept, lancerings-website, roadshow campagne, posters, vlaggen, praatplaten, banieren, merchandise, correspondentieset en sounddesign.

Thema

Efficiënte aanleg nutvoorzieningen
Maatschappelijk & Sociaal

Case

Lees hier meer over de hele case

OMSCHRIJVING

Grond’g is een nieuw merk wat voorheen NONed heette. Grond’g combineert en coördineert samen met haar zakelijke partners ondergrondse infrastructurele werkzaamheden in Groningen, Overijssel en Drenthe.

Pan mocht naast deze nieuwe naam ook de positionering, brand story, visuele identiteit en de introductiecampagne ontwikkelen. Om de juiste merkinteractie aan te kunnen gaan werden er eerst een aantal Customer Journey’s uitgewerkt om nog beter de relatie tussen netwerkbeheerders, Grond’g en de consument in kaart te brengen.

Naamgeving, logo en communicatiemiddelen
De naam staat voor een grondige regie op wat zich ‘onder de grond afspeelt’ in Groningen, Overijssel en Drenthe. Het logo wat we daarna hebben vormgegeven, sluit mooi aan op de naam. De ‘O’ in het logo is gehalveerd (opkomende zon) en het merkje is een combinatie van een ‘aan/uit’ schakelaar en een ‘smiley’. De pay-off ‘Sluit je aan’ heeft duidelijk twee doelen: zo veel mogelijk partners laten aanhaken bij de organisatie en de consument duidelijk maken dat het om hen draait.

Illustratiestijl als kleine verhaaltjes
De rijke illustratiestijl is gericht op de vier belangrijkste diensten (water, elektra, warmte en data). Een serie van pictogrammen die dienst, omgeving en gebruik aan elkaar koppelt. Een verbeelding van de regie op complexe processen, boven en onder de grond van Grond’g.

Fotografieconcept roadshow
De fotografie zet juist de consument (de eindgebruiker) centraal, zonder ze herkenbaar in beeld te hebben. Ook daar gebeurt het ‘onder de grond’. Want de klant wil geen last hebben van al die werkzaamheden. Het moet gewoon werken als je wilt douchen, koken of lezen. En je straat moet niet keer op keer open liggen! Daar zorgt Grond’g voor. Het geheel zorgt voor een focus op de eindgebruiker, een heldere boodschap, frisse illustraties en een sterk merk als afsluiter.

Strategisch ontwerpbureau Pan Branding voor het ontwikkeling van merkidentiteit en visuele identiteiten.

Strategisch merkbouwer die vanuit haar studio in de mooie Betuwe ontwerpt met oog op positieve verandering.

Duurzaam ondernemen, Maatschappelijk & Sociaal, Mens & Gezondheid en de Energietransitie zijn de vier hoofdthema’s waar de focus op ligt bij projecten.