Windkracht5

diensten & producten

Merkidentiteit, naamgeving, pay-off, visuele identiteit, animaties, illustratiestijl, website en correspondentieset.

Thema

Duurzaam ondernemen
Energietransitie

Case

Lees hier meer over de hele case

OMSCHRIJVING

Organisaties helpen bij het ontwikkelen en implementeren van energie gerelateerde innovaties. Dat is wat het (toen nog) vijf-koppige team van Windkracht 5 wilde gaan doen. 

Voor W5 hebben we de identiteit ontwikkeld vanaf scratch. Het hele traject bestaat o.a. uit de positionering, merkhuis, merkwaarden, naamgeving, visuele identiteit, illustratiestijl, logo animatie, thema-animaties en diverse communicatiemiddelen. 

De huisstijl is een frisse stijl waarin groen als hoofdkleur krachtig overkomt. Mede omdat deze kleur altijd in combinatie met een zwart balk of lijn wordt gebruikt.

Logo animatie
Het nieuwe logo bestaat uit een woordmerk en beeldmerk. Het beeldmerk is de nummer vijf in de vorm van een pijl. Deze oogt daardoor dynamisch en staat voor ‘beweging’. Deze symboliseert beweging in transitie, een van de belangrijkste kernwaarden van Windkracht 5. Het logo is doorontwikkeld in een animatie, zodat het beeldmerk goed tot zijn recht komt en de vijf met pijl daadwerkelijk in beweging komt.

Ondersteunende thema-animaties
Voor de website en powerpoint werden nog eens vier thema-animaties gemaakt. Deze verbeelden: Talent & Ontwikkeling, Strategie & Duurzaamheid, Visie & Innovatie en Strategie & Implementatie.

Strategisch ontwerpbureau Pan Branding voor het ontwikkeling van merkidentiteit en visuele identiteiten.

Strategisch merkbouwer die vanuit haar studio in de mooie Betuwe ontwerpt met oog op positieve verandering.

Duurzaam ondernemen, Maatschappelijk & Sociaal, Mens & Gezondheid en de Energietransitie zijn de vier hoofdthema’s waar de focus op ligt bij projecten.