Powerpeers
diensten & producten
Merkidentiteit, Brand Story, Buyer Persona onderzoek, pay-off ontwikkeling landelijke ATL Campagne, tone-of-voice campagne, campagne website, social media campagne, radio commercial en tv commercial.
Thema
Duurzame Energie
Energietransitie
Maatschappelijk & Sociaal
Case
Lees hier meer over de hele case
OMSCHRIJVING
Powerpeers is als dochteronderneming van Vattenfall het platform voor particulier opgewekte groene energie. Een vertrouwde locatie waar de afnemer de opwekker vind. Alles draait om het delen van 100% Nederlands opgewekte energie. Een netwerk van klanten om de energie die zij overhouden te delen. Samen zijn zij Powerpeers. Via slimme technologie weet men altijd wie aan wie gekoppeld is. Duurzame energie met een gezicht. Zo hervormen ze samen de energiemarkt en maken het sociaal.
Voor Powerpeers heeft Pan de merkidentiteit naar een next-level gebracht. Interne sessie met medewerkers en de (toen) drie directeuren leiden tot herziene kernwaarden en een nieuwe Brand Story. Vanuit daar kwam de vraag om voor hun een nieuwe landelijke ATL (above the line) Campagne te ontwikkelen. Van abri’s in de steden, tot radio en TV commercial, met als doel de naamsbekendheid van Powerpeers te vergroten. Een ATL campagne is bedoelt om een grote doelgroep te bereiken zonder specifieke targeting.
De Campagne ‘Energie voor Elkaar’
De tone-of-voice van de campagne werd positief en vriendelijk ingestoken. Daarmee benadrukken we het sociale aspect van het delen van energie. De campagne empowerment slogan werd daardoor ‘Energie voor Elkaar.’
(binnenkort zal deze portfolio uitgebreid worden)