voorbeelden

Campagne fotografie

Laat zien dat je aandacht besteedt aan je merkuitingen. Met een eigen beeldconcept 
gaan mensen je merk herkennen en zorg je dat je jouw merkverhaal uitstraalt.

voorbeelden

Campagne fotografie

Laat zien dat je aandacht besteedt aan je merkuitingen. Met een eigen beeldconcept gaan mensen je merk herkennen en zorg je dat je jouw merkverhaal uitstraalt.

'Eindgebruiker centraal'
bij het coördineren van grondwerkzaamheden

Voor de campagne ontwikkelden we een fotografie concept die de nadruk legt op de consument. De fotografie ondersteunt de campagne die dagelijkse zaken verbeeld, zoals: koken, gamen, douchen, tv kijken, etcetera. Vanzelfsprekende handelingen die niet mogelijk zouden zijn zonder de regie die Grond’g (achter de schermen) voert op de aanleg van diensten als: water, warmte, elektra en data.

De leveranciers van deze diensten hebben één gemeenschappelijk doel: de consument zo goed mogelijk bedienen. Daarom staan zij, de eindgebruikers en het dagelijks gebruik, centraal in deze campagne.


Concept ontwikkeling:
Pan Branding

Fotografie: Azarin and Van Der Linden

Beeldbewerking: Pan Branding

 

1. Basisgedachte voor het concept
De werkzaamheden die ‘onder de grond’ plaatsvinden bij het efficiënt aanleggen van nutsvoorziening brengt vaak hinder met zich mee. Juist dat is het gene waar de klant (eindgebruiker) geen last van wil hebben. Om deze situaties te voorkomen zijn de nuts en netwerkbedrijven in verschillende regio’s verenigd in coördinatiecentra die grondwerkzaamheden structureren. En in het Noord Oosten van Nederland is dat Grond’g.

2. De basis van het concept
De basisfotografie van Grond’g bestaat uit personen die een voorwerp voor zich vasthouden. Deze beelden vertegenwoordigen de verschillende doelgroepen van Grond’g. De foto wordt bewerkt zodat deze een ‘onder-de-grond’ deel en een ‘boven-de-grond’ deel heeft. In het bovenste deel is het gezicht niet zichtbaar, alleen het door de persoon vastgehouden voorwerp. Deze is voorzien van een egaal gekleurde achtergrond. Het voorwerp heeft altijd te maken met het werk ondergronds en heeft dezelfde verwijzing naar de werkvelden van Grond’g als in de ondersteunende illustratiestijl te vinden is: data, electriciteit, warmte en water.

3. De verbeelding van het concept 
De fotografie zet dan ook de consument (de eindgebruiker) centraal, zonder ze herkenbaar in beeld te hebben. De klant wil geen last hebben van al die werkzaamheden. Het moet gewoon werken als je wilt douchen, koken of lezen. En je straat moet niet keer op keer open liggen! Daar zorgt Grond’g voor.

De fotografie werd ondersteund door een rijke illustratiestijl gericht op de vier belangrijkste diensten (water, elektra, warmte en data). Een serie van pictogrammen die dienst, omgeving en gebruik aan elkaar koppelt. Een verbeelding van de regie op complexe processen, boven en onder de grond van Grond’g.

Het geheel zorgt voor een focus op de eindgebruiker, een heldere boodschap, frisse illustraties en een sterk merk als afsluiter. 

 

'Eindgebruiker centraal' bij het coördineren van grondwerk

Voor de campagne ontwikkelden we een fotografie concept die de nadruk legt op de consument. De fotografie ondersteunt de campagne die dagelijkse zaken verbeeld, zoals: koken, gamen, douchen, tv kijken, etcetera. Vanzelfsprekende handelingen die niet mogelijk zouden zijn zonder de regie die Grond’g (achter de schermen) voert op de aanleg van diensten als: water, warmte, elektra en data.

De leveranciers van deze diensten hebben één gemeenschappelijk doel: de consument zo goed mogelijk bedienen. Daarom staan zij, de eindgebruikers en het dagelijks gebruik, centraal in deze campagne.


Concept ontwikkeling:
Pan Branding

Fotografie:
Azarin and Van Der Linden

Beeldbewerking:
Pan Branding

 

1. Basisgedachte voor het concept
De werkzaamheden die ‘onder de grond’ plaatsvinden bij het efficiënt aanleggen van nutsvoorziening brengt vaak hinder met zich mee. Juist dat is het gene waar de klant (eindgebruiker) geen last van wil hebben. Om deze situaties te voorkomen zijn de nuts en netwerkbedrijven in verschillende regio’s verenigd in coördinatiecentra die grondwerkzaamheden structureren. En in het Noord Oosten van Nederland is dat Grond’g.

2. De basis van het concept
De basisfotografie van Grond’g bestaat uit personen die een voorwerp voor zich vasthouden. Deze beelden vertegenwoordigen de verschillende doelgroepen van Grond’g. De foto wordt bewerkt zodat deze een ‘onder-de-grond’ deel en een ‘boven-de-grond’ deel heeft. In het bovenste deel is het gezicht niet zichtbaar, alleen het door de persoon vastgehouden voorwerp. Deze is voorzien van een egaal gekleurde achtergrond. Het voorwerp heeft altijd te maken met het werk ondergronds en heeft dezelfde verwijzing naar de werkvelden van Grond’g als in de ondersteunende illustratiestijl te vinden is: data, electriciteit, warmte en water.

3. De verbeelding van het concept 
De fotografie zet dan ook de consument (de eindgebruiker) centraal, zonder ze herkenbaar in beeld te hebben. De klant wil geen last hebben van al die werkzaamheden. Het moet gewoon werken als je wilt douchen, koken of lezen. En je straat moet niet keer op keer open liggen! Daar zorgt Grond’g voor.

De fotografie werd ondersteund door een rijke illustratiestijl gericht op de vier belangrijkste diensten (water, elektra, warmte en data). Een serie van pictogrammen die dienst, omgeving en gebruik aan elkaar koppelt. Een verbeelding van de regie op complexe processen, boven en onder de grond van Grond’g.

Het geheel zorgt voor een focus op de eindgebruiker, een heldere boodschap, frisse illustraties en een sterk merk als afsluiter. 

Meer weten over merk fotografie

    Meer weten over merk fotografie

      Overige voorbeelden van campagne fotografie:

      Powergirlz

      Campagne fotografie
      Lees meer

      Up van BAM Bouw & Techniek

      (Diensten) Campagne fotografie
      Lees meer

      Soeplr

      (Wervings)Campagne fotografie
      Lees meer

      Spaarndammerburen

      Campagne fotografie
      Lees meer
      Strategisch ontwerpbureau Pan Branding voor het ontwikkeling van merkidentiteit en visuele identiteiten.

      Strategisch merkbouwer die vanuit haar studio in de mooie Betuwe ontwerpt met oog op positieve verandering.

      Duurzaam ondernemen, Maatschappelijk & Sociaal, Mens & Gezondheid en de Energietransitie zijn de vier hoofdthema’s waar de focus op ligt bij projecten.