Redsaam – in stappen naar herstel

diensten & producten

Merkidentiteit, naamgeving, visuele identiteit, iconen stijl, brochure en website.

Thema

Maatschappelijk werk
Maatschappelijk & Sociaal

 

Case

Lees hier meer over de hele case

OMSCHRIJVING

Redsaam, een eerstelijns maatschappelijke hulpverlener in de regio Den Haag die therapiehonden inzet bij behandeling van PTSS patiënten. Als hulpverlener een therapiehond inzetten, als positieve ijsbreker om communiceren makkelijker op gang te krijgen, bij mensen die, om welke reden dan ook, vast zitten in complexe probleemsituaties.

Voor Redsaam is de visuele identiteit ontwikkeld die de 7ROSES volledig de ruimte geeft. Dit is een methodiek die zich richt op het ondersteunen van het persoonlijk herstelproces. Uiteraard  hoorde daar een passende naam en Brand Story bij.

Een spel van kleur, typografie  en iconen
Het kleurenspel verdeeld de huisstijl in 7 thema’s. De thema’s die horen bij de methodiek die Redsaam gebruikt. Met grote volvlakken begeef je je steeds in een van de thema’s. Met grote iconen en typografie geven we de kleurvlakken leven. Deze zijn specifiek ontwikkeld voor ieder thema.

De website is een zeer dynamische micro-website waarin de transities je helpen de 7ROSES ‘snel’ tot je te nemen als bezoeker.
Daarnaast is van de website een afgeleide gemaakt, in de vorm van een compacte brochure om achter te laten bij organisaties en instanties, voor familieleden en vrienden die in gesprek gaan met Redsaam.

Strategisch ontwerpbureau Pan Branding voor het ontwikkeling van merkidentiteit en visuele identiteiten.

Strategisch merkbouwer die vanuit haar studio in de mooie Betuwe ontwerpt met oog op positieve verandering.

Duurzaam ondernemen, Maatschappelijk & Sociaal, Mens & Gezondheid en de Energietransitie zijn de vier hoofdthema’s waar de focus op ligt bij projecten.