Participatie Gilde Portfolio
diensten & producten
Merkidentiteit, visuele identiteit, tagline, tone-of-voice en merkpaspoort.
Thema
Betere samenhorigheid tussen bewoners
Maatschappelijk & Sociaal
Maatschappelijk Ondernemen
Case
Lees hier meer over de hele case
OMSCHRIJVING
De Participatie Gilde is een samenwerking tussen professionals die ‘participatie’ op gang brengen tussen gemeenten en burgers. Ze creëren ontmoetingen waarin bewoners samen met bestuurders hun wensen kunnen delen en doelen samenstellen. Hiermee realiseren ze lokale initiatieven met als effect ’trots eigenaarschap’.
Voor de Participatie Gilde hebben we, met een team van 8 op afstand (Corona), het toch voor elkaar gekregen de DNA van het maatschappelijke merk te ontwikkelen d.m.v. online sessies. Hierna volgden de ontwerpen van twee concepten voor de visuele identiteit waarna er één werd gekozen, samen met de tagline die hun hoogste doel beschrijft.
De hexagon & schild als logo
Het merk van de Participatie Gilde bestaat uit een ‘woordmerk’, een ‘beeldmerk’ en de tagline ‘Samen maken we onze leefomgevingen’.
Het merk mag vrijstaand worden toegepast, maar ook in combinatie met elementen uit de bijbehorende illustratiestijl.
Het merk kan vergezeld worden van de tagline ‘Samen maken we onze leefomgeving’. De tagline kan ook separaat van het logo worden gebruikt, echter altijd in de buurt van het logo zodat ze samen een relatie aan kunnen gaan.
In het beeldmerk zitten de letter ‘P’ en ‘G’ verwerkt in een schild met daarin een hexagon met diamant ruit. Hiermee verbeelden we sterke samenwerking verbanden en inrichtingen van de leefruimte.
De Hexagon wordt alleen gebruikt als illustratief element in communicatiemiddelen.