Nowherdays

diensten & producten

Merkidentiteit, Brand Story, naamgeving, visuele identiteit, tone-of-voice en merkpaspoort.

Thema

Vrouwen zakelijk zelfstandig te maken 
Maatschappelijk & Sociaal

Case

Lees hier meer over de hele case

OMSCHRIJVING

Het merk Dutch Girlboss was toe aan een herpositionering en wilde bekend staan om het beste in een zelfstandige vrouw naar boven te halen, door haar ondernemende geest constant uit te dagen. Meelopen bij het vertalen van haar dromen naar doelen en het bereiken van haar bestemming. Dat nieuwe merk werd Nowherdays die we bij Pan mochten ontwikkelen.

Voor Nowherdays hebben we de herziene identiteit ontwikkeld, gevolgd door naamgeving en de visuele identiteit. 

Van Dutch Girlsboss naar Nowherdays
Een goede naam neerzetten is ontzettend belangrijk voor het merk, want je naam zet de toon bij een eerste kennismaking. Maar wat doe je als merk als je naam niet bij je past? Als het net niet lekker klinkt, of helemaal niet? 

Een vergaarbak van Moodwords (Naamgevingssessie)
Na de positionering was de naamgeving-sessie een spannende exercitie, want een naamswijziging is toch wel een kwetsbaar proces. Na een vergaarbak aan moodwords, spectrum van ‘voice’ en ’tone’ en abstractie niveau bepalen ontwikkelde Pan een longlist van al snel 62 namen. Soms nuchter, grappig, menselijk, ‘te’ vrouwelijk, maar vooral ondernemend. Voordat er een keuze door het team kon worden gemaakt werd er een shortlist van 3 namen even geparkeerd, om vervolgens op maandag groen licht te geven en unaniem voor Nowherdays te gaan. Dat moest hem zijn! 

Wat moest het vooral niet zijn? 
Girly (Dutch Girlboss), uiteraard een concurrent, soft, saai of beledigend ‘vervangwoord’ voor vrouw, dat moest hem niet worden. 

En wat dan wel?
Zakelijk, van nu, motiverend en een beetje fun en vooral durf!, daar lag de kern. Daarnaast was de wens dat de naam ook internationaal uit te dragen zou zijn.  

Het merk is ontwikkeld in meerdere kleurstellingen en vormen. Bovenstaand getoond logo is een van de concepten. Onderstaand varianten, met het uiteindelijk gekozen logo.

Strategisch ontwerpbureau Pan Branding voor het ontwikkeling van merkidentiteit en visuele identiteiten.

Strategisch merkbouwer die vanuit haar studio in de mooie Betuwe ontwerpt met oog op positieve verandering.

Duurzaam ondernemen, Maatschappelijk & Sociaal, Mens & Gezondheid en de Energietransitie zijn de vier hoofdthema’s waar de focus op ligt bij projecten.