Merkidentiteit en visuele identiteit voor Redwired
diensten & producten
Merkidentiteit, visuele identiteit, tagline, illustratiestijl, iconen, fotografie concept, powerpoint, canvas en merkpaspoort
Thema
Maatschappelijk & economische groei
Blog: Schetsen & Concepten vormentaal
Lees hier meer over ontwikkeling van de illustratiestijl
OMSCHRIJVING
Redwired is een nieuw collectief waar marketing en sales samenkomen. Door samenwerking tussen marketing en sales teams te stimuleren ontwikkelen ze integrale content marketing strategieën (B2B) die voor een verschuiving moeten zorgen in de manier waarop bedrijven maatschappelijk & economisch groeien.
Pan mocht naast de nieuwe tagline ook de positionering, de visuele identiteit en illustratiestijl ontwikkelen
Tagline
De tagline ‘Een helder verhaal in marketing’ die is direct verbonden aan de naam en ‘wat’ Redwired doet. Deze is dan ook doorvetaald in een illustratiestijl.
Illustratiestijl als storytelling van de ‘De Rode Draad’
De rijke illustratiestijl is gericht op de wereld van (online)marketing. Een serie van pictogrammen die diensten, digitale producten en gebruik aan elkaar koppelt. Een verbeelding van het proces waarin storytelling met verhalen die relevant zijn voor de doelgroep ervoor zorgen dat er een samenhang tussen gebeurtenissen ontstaat (De Rode draad). Die verhalen zorgen ervoor dat de doelgroep (complexe) informatie begrijpt, de informatie onthoudt en er een emotionele band ontstaat.