Hembrug & Zaandammer
diensten & producten
Merkidentiteit, Brand Story, visuele identiteit, tone-of-voice en communicatiemiddelen.
Thema
Sociale stabiliteit & Culturele bloei
Maatschappelijk & Sociaal
Case
Lees hier meer over de hele case
OMSCHRIJVING
Buurtrestaurant Hembrug & Zaandammer bevindt zich in de Spaarndammerbuurt in Amsterdam. Waar met dagverse biologische producten de (h)eerlijkste gerechten geserveerd worden. Voor ieder zijn smaak- en portemonnee. Kwaliteit voor een sociale prijs, dat is de opzet van het buurtrestaurant. Er wordt in het buurtrestaurant dan ook alleen gewerkt met dagverse producten van kleine ambachtelijke en lokale collega’s. Een plek voor sociale stabiliteit & culturele bloei in het hart van de Spaarndammerbuurt. Waar samen genieten van gezond en (h)eerlijk eten vanzelfsprekend is.
Voor het buurtrestaurant heeft Pan, in samenwerking met de Gemeente Amsterdam (Stadsdeel West), een merkidentiteit ontwikkeld om meer samenhang en betrokkenheid te creëren tussen jong en oud.
Het beeldmerk
Samenhang , dat is wat het beeldmerk van H&Z verbeeld. Het lijkt alsof er twee stoelen aan tafel staan waar men zo zou kunnen gaan zitten. Echter is het de ‘H’ van Hembrug wat je daadwerkelijk ziet. Doordat de twee stoelen richting elkaar lijken te staan ontstaat er een gevoel van samenhang.
Naam vestigen en sfeer creëren
De stijl en kleuren bruin en oranje zorgen voor een warm en sfeervolle omgeving. De kleuren mogen zowel diapositief als op wit gebruikt worden. De gezelligheid van samen eten en de warme benadering van de mensen in H&Z komen terug in de moderne en geborgen nieuwe huisstijl.