Budlr
diensten & producten
Merkidentiteit, visuele identiteit, tone-of-voice, beursstand, architectuur, UX Design en prototype.
Thema
Financiële gezondheid
Maatschappelijk & Sociaal
Case
Lees hier meer over de hele case
OMSCHRIJVING
Het merk Budlr houdt zich bezig met budgetverbetering voor mensen met financiële problemen. Ze zijn voor gemeenten en overheidsinstanties het actuele startpunt voor de actieve route naar een gezonde financiële balans door het inzetten van hun platform. Mensen krijgen hier in 15 minuten hun financieel overzicht te zien, maar ook verbetermogelijkheden. Daarmee is Budlr een echte Sociale FinTech.
Voor budlr ontwikkelde we de visuele identiteit en concept voor hun platform.
De visuele identiteit werd gedragen door hun DNA. De merkwaarden: sociaal, innovatief, optimistisch, oprecht en scherpzinnig werden de fundering voor de uitstraling en het gedrag van Budlr. Het hele traject bestaat o.a. uit visuele identiteit en beursstand, waarna we ook de architectuur en prototype ontwikkelde voor hun platform.
Sympathiek logo
Het logo heeft een semi-modulair lettertype met een subtiel afgeronde afwerking. Hoewel het font een geometrische of technologische opbouw heeft, zorgt de afgeronde afwerking voor een warme uitstraling, waardoor het lettertype mooier en dichterbij komen. Bedoelt voor een sociale FinTech dus.
Descriptor voor een FinTech
De descriptor-slogan ‘met één click financieel inzicht’ geeft de laagdrempeligheid van het product weer, waarmee we o.a. de overheid, schuldhulpverleners, maar zeker ook mensen in financiële problemen het gevoel van ‘gedoe’ bij het uitzoeken van hun administratie weg nemen. De keuze van de kleur blauw is vanuit de emotie rust en balans die Budlr wil creëren. Het beeldmerk ‘vliegende spaarvarken’ verbeeld financiële vooruitgang doordat hij een opwaartse beweging maakt.