Merkontwikkeling Soeplr – van naamgeving tot wervingscampagne

Afgelopen maand was het eindelijk zover! Soeplr is een feit en starte haar online wervingscampagne opzoek naar diverse paramedische disciplines om samen de wereld van de zorg een beetje op te schudden in hun nieuwe zorg centrum die in 2024 zijn deuren opent.

Wervingscampagne als kick-off
Met het nieuw op te richten Multidisciplinaire Fysiotherapie Praktijk Soeplr willen Kevin en Calvin de bewegingsvrijheid in de fysiotherapie op een gezonde te bevorderen. Dit doen ze door te focussen op keuzevrijheid en een flexibele aanpak. Daarom kiezen ze ervoor om de praktijk niet te laten beperken door contracten van zorgverzekeraars. Ze geloven namelijk dat contracten beperkingen met zich mee nemen en dat ten koste gaat van de persoonlijke aanpak, flexibiliteit kwaliteit van onze behandelingen.

Soeplr vindt dan ook dat de beste vooruitgang in beweging alleen haalbaar is als iedereen in staat gesteld wordt om zelf keuzes te maken bij behandelplannen. Toen we dit eenmaal scherp hadden konden we verder met de ontwikkeling van de positionering en merkhuis.

Whats in a name’

Toen de positioneringen het merkhuis scherp stond was het starten met de zoektocht naar de nieuwe naam. Na een naamgeving-sessie met de heren van Soeplr ontwikkelde Pan een longlist van al snel 40 namen. Soms grappig, confronterend, menselijk, maar vooral luchtig en begrijpelijk. Er kwamen er 5 op de shortlist….laten bezinken…Soeplr, dat moest hem zijn! De naam gaf direct een mooi haakje voor de wervingscampagne.

En de naam zegt veel, het staat voor streven naar soepelheid, in fysieke en mentale gezondheid. Maar ook voor een soepel en simpel proces die ze in de praktijk willen invoeren.

Met de payoff ‘Bewegen. Bijzonder alledaags’ wilde we vooral laten doorklinken dat prettig en soepel functioneren niet als vanzelfsprekend gezien kan worden. 

Het logo (woordmerk + beeldmerk) wat we daarna hebben vormgegeven, sluit mooi aan op de naam. Een deel van de letters maken een vloeiende beweging die staan voor vooruitgang en de letter ‘l’ verbeeld de soepele beweging met een knipoog naar ‘goedgekeurd’ vinkje.

Pan ontwikkelende de merkidentiteit, naamgeving, pay-off, fotografie en online wervingscampagne. Website en animatie zal de volgende stap zijn.

Wervingscampagne
Omdat Kevin en Calvin graag willen samenwerken met een team specialisten die ook streven naar het eenvoudig houden van het alledaagse is er voor gekozen om eerst een campagne te ontwikkelen om in contact te komen met deze paramedische disciplines.

We creëerde een beeldcampagne met een ‘glimlach’ die de aandacht moet trekken bij de ontvanger. Je wordt aangekeken alsof de persoon (discipline) het tegen jou hebt. De beeld en tekst combinatie moet de ontvanger na laten denken of het aan hem gericht is op een luchtige manier.

Om de contracten en daaruit vloeiende gesprekken te ondersteunen ontwikkelde we een magazine met alle ins-en-outs van Soeplr.

Strategisch ontwerpbureau Pan Branding voor het ontwikkeling van merkidentiteit en visuele identiteiten.

Strategisch merkbouwer die vanuit haar studio in de mooie Betuwe ontwerpt met oog op positieve verandering.

Duurzaam ondernemen, Maatschappelijk & Sociaal, Mens & Gezondheid en de Energietransitie zijn de vier hoofdthema’s waar de focus op ligt bij projecten.