Pan Branding
Parkstraat 16
4021 CB MAURIK

Chantal van Haeften
Merkbouwer - 06 31 74 56 74
chantal@panbranding.nl

Merkontwikkeling Soeplr - van naamgeving tot wervingscampagne | Pan Branding
‘Pan of geen Pan, dat is de vraag’ We zijn een strategisch ontwerpbureau en geloven in de kracht van een complete merkbeleving. We zijn geen plaatjes makers, maar ontwikkelen vanuit de inhoud. Genen van een merk ontdekken en het werkveld van een merk leren kennen, daar krijgen wij energie van!
‘Pan of geen Pan, dat is de vraag’ We zijn een strategisch ontwerpbureau en geloven in de kracht van een complete merkbeleving. We zijn geen plaatjes makers, maar ontwikkelen vanuit de inhoud. Genen van een merk ontdekken en het werkveld van een merk leren kennen, daar krijgen wij energie van!
3927
post-template-default,single,single-post,postid-3927,single-format-standard,bridge-core-1.0.6,qode-news-2.0.2,ajax_updown,page_not_loaded,qode-page-loading-effect-enabled,,qode_grid_1400,side_menu_slide_with_content,width_470,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.0,vc_responsive
Wervingscampagne_Soeplr_door_Panbranding

Merkontwikkeling Soeplr – van naamgeving tot wervingscampagne

 

Afgelopen maand was het eindelijk zover! Soeplr is een feit en starte haar online wervingscampagne opzoek naar diverse paramedische disciplines om samen de wereld van de zorg een beetje op te schudden in hun nieuwe zorg centrum die in 2024 zijn deuren opent.

𝗧𝗶𝗷𝗱𝗲𝗻𝘀 𝗱𝗲 𝘇𝗼𝗺𝗲𝗿 𝗶𝘀 𝗼𝗻𝗱𝗲𝗿𝗻𝗲𝗺𝗲𝗻 𝗼𝗼𝗸 𝗽𝗿𝗮𝗰𝗵𝘁𝗶𝗴.

Met het nieuw op te richten Multidisciplinaire Fysiotherapie Praktijk Soeplr willen Kevin en Calvin de bewegingsvrijheid in de fysiotherapie op een gezonde te bevorderen. Dit doen ze door te focussen op keuzevrijheid en een flexibele aanpak. Daarom kiezen ze ervoor om de praktijk niet te laten beperken door contracten van zorgverzekeraars. Ze geloven namelijk dat contracten beperkingen met zich mee nemen en dat ten koste gaat van de persoonlijke aanpak, flexibiliteit kwaliteit van onze behandelingen.


‘Wij zijn van mening dat herstel niet kan worden bereikt op basis van een standaard aantal behandelingen.’
Kevin & Calvin

Soeplr vindt dan ook dat de beste vooruitgang in beweging alleen haalbaar is als iedereen in staat gesteld wordt om zelf keuzes te maken bij behandelplannen. Toen we dit eenmaal scherp hadden konden we verder met de ontwikkeling van de positionering en merkhuis.

 

‘Whats in a name’

Toen de positioneringen het merkhuis scherp stond was het starten met de zoektocht naar de nieuwe naam. Na een naamgeving-sessie met de heren van Soeplr ontwikkelde Pan een longlist van al snel 40 namen. Soms grappig, confronterend, menselijk, maar vooral luchtig en begrijpelijk. Er kwamen er 5 op de shortlist….laten bezinken…Soeplr, dat moest hem zijn! De naam gaf direct een mooi haakje voor de wervingscampagne.

 

En de naam zegt veel, het staat voor streven naar soepelheid, in fysieke en mentale gezondheid. Maar ook voor een soepel en simpel proces die ze in de praktijk willen invoeren.

 

Met de payoff ‘Bewegen. Bijzonder alledaags’ wilde we vooral laten doorklinken dat prettig en soepel functioneren niet als vanzelfsprekend gezien kan worden. 

Het logo (woordmerk + beeldmerk) wat we daarna hebben vormgegeven, sluit mooi aan op de naam. Een deel van de letters maken een vloeiende beweging die staan voor vooruitgang en de letter ‘l’ verbeeld de soepele beweging met een knipoog naar ‘goedgekeurd’ vinkje.



We ontwikkelende bij Pan de positionering, naamgeving, pay-off, fotografie en online wervingscampagne. Website en animatie zal de volgende stap zijn.

Wervingscampagne

Omdat Kevin en Calvin graag willen samenwerken met een team specialisten die ook streven naar het eenvoudig houden van het alledaagse is er voor gekozen om eerst een campagne te ontwikkelen om in contact te komen met deze paramedische disciplines.

We creëerde een beeldcampagne met een ‘glimlach’ die de aandacht moet trekken bij de ontvanger. Je wordt aangekeken alsof de persoon (discipline) het tegen jou hebt. De beeld en tekst combinatie moet de ontvanger na laten denken of het aan hem gericht is op een luchtige manier.

Om de contracten en daaruit vloeiende gesprekken te ondersteunen ontwikkelde we een magazine met alle ins-en-outs van Soeplr.

 

 

 
Deze post delen?