Contact

Ondertussen kun je ons natuurlijk ook even contacten…mail, bel, app, rooksignalen of postduif. Het mag allemaal. Vinden we leuk!

Pan Branding HQ
Randstad 21 13
1314 BD ALMERE

036 848 62 99

Social Design bij Pan 'Dit is precies waarom we dit soort projecten doen' - Kick-Off Challenge Powergirlz | Pan Branding
‘Pan of geen Pan, dat is de vraag’ We zijn een strategisch ontwerpbureau en geloven in de kracht van een complete merkbeleving. We zijn geen plaatjes makers, maar ontwikkelen vanuit de inhoud. Genen van een merk ontdekken en het werkveld van een merk leren kennen, daar krijgen wij energie van!
‘Pan of geen Pan, dat is de vraag’ We zijn een strategisch ontwerpbureau en geloven in de kracht van een complete merkbeleving. We zijn geen plaatjes makers, maar ontwikkelen vanuit de inhoud. Genen van een merk ontdekken en het werkveld van een merk leren kennen, daar krijgen wij energie van!
3307
post-template-default,single,single-post,postid-3307,single-format-gallery,bridge-core-1.0.6,qode-news-2.0.2,ajax_updown,page_not_loaded,qode-page-loading-effect-enabled,,qode-title-hidden,qode_grid_1400,side_menu_slide_with_content,width_470,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Social Design bij Pan ‘Dit is precies waarom we dit soort projecten doen’ – Kick-Off Challenge Powergirlz

Gisteren was het eindelijk zover! In het kader van de Nationale Sportweek is via de ‘Kick-off Challenge’ op de Clarence Seedorf Playground, de Powergirlz campagne gelanceerd in Almere. Wij zijn, als Groene Spelddrager, bij Pan Branding enorm trots om de campagne te hebben mogen ontwikkelen. Want Powergirlz draagt bij aan een gezonder Almere, en wij via onze bijdrage dus ook.

Dit deden we uiteraard niet alleen. Samen met Sybille Pütmann (initiatiefnemer Powergirlz) van Talent in Opleiding, de inzet van buurtcoaches, vrijwilligers, sport aanbieders en de afdeling Sport en Cultuur van de Gemeente Almere is er een mooie dag voor alle meiden in Almere neergezet. Onze Business Partner Almere City FC had Ally de Aap ook mee genomen naar het event.

 

Het event werd officieel geopend door Maaike Veeningen, wethouder ruimtelijke en economische ontwikkeling en onderwijs in Almere.

 

Powergirlz vind dat meiden in aanraking moeten kunnen komen met allerlei sporten. Om te ontdekken waar zij haar plezier en dus haar energie uit haalt. Want beweging zorgt voor gezonde en zelfverzekerde meiden in Almere: het zorgt voor Powergirlz dus! Super dat onze wethouder de Powergirlz beweging kracht bij wilde bijzetten door het startschot te geven.

 

De hele dag waren er clinics, demo’s en trainingen van o.a.: voetbal, american football, dans, boksen, kick-boksen, pencak Silat en basketbal.

‘Powergirl Zones’ in Almere?

Powergirlz brengt meiden van 8 tot 18 jaar in beweging in Almere, omdat meisjes net zo veel recht hebben om zonder remmingen te bewegen als jongens. Meiden bewegen namelijk structureel minder dan jongens; ze vallen eerder uit bij sportverenigingen en spelen minder vaak buiten. Hierdoor worden zij belemmerd in hun fysieke, sociale en persoonlijke ontwikkeling.

Het doel van Powergirlz is om in samenwerking met sportprofessionals Zones te creëren waarin meisjes gestimuleerd worden om fanatiek en met plezier te bewegen. Daarom creëert Powergirlz samen met de professionals, veilige en inspirerende omgevingen – de zogeheten ‘Powergirl Zones’ – waar meiden vrij kunnen sporten en bewegen. Powergirl Zones zijn onderdeel van een netwerk van sport aanbieders die ervaringen en kennis met elkaar delen. Het professionele netwerk schept zo steeds meer beweegkansen voor meisjes en ondersteunt hiermee hun ontwikkeling.

 

Wie zijn deze Powergirlz?

Powergirlz zijn meiden die het heerlijk vinden om te bewegen en zich niets aantrekken van vooroordelen in de sport. Zij maken het verschil door te laten zien hoe leuk het is om samen te sporten en dat sporten voor iedereen is. Powergirlz geloven in zichzelf en stralen dat uit naar hun omgeving.

Bekijk ter inspiratie onze video met drie Powergirlz en luister naar hun verhaal.

powergirlz-event-pan-banding-10

Wij zijn Powergirlz. Wij zijn er voor sportprofessionals en voor alle meiden.

Sporten voor gelijke kansen door de mindset (perceptie) van meisjes te veranderen ‘dat sporten niet voor hun bedoeld zou zijn’. Door ze makkelijker de toegang tot sport te geven en daarmee deelname te bevorderen op een laagdrempelige manier. Waarmee we gelijke kansen creëren voor alle meiden.

Iedere meid moet in aanraking kunnen komen met verschillende sporten om te ontdekken waar ze energie uit haalt. Beweging zorgt voor gezonde en zelfverzekerde meiden: voor Powergirlz dus!

Meiden bewegen minder dan jongens: ze vallen eerder uit bij sportverenigingen en spelen minder vaak buiten. Hierdoor worden zij belemmerd in hun fysieke, sociale en persoonlijke ontwikkeling. Het doel van Powergirlz is om in samenwerking met sportprofessionals Zones te creëren waarin meisjes gestimuleerd worden om fanatiek en met plezier te bewegen.

Promo Film: Kick-Off Challenge 23 september Powergirlz

Corporate Film: Powergirlz - waar meiden vrij kunnen sporten en bewegen

SOCIAL DESIGN BIJ PAN |
DE ONTWIKKELING VAN HET NIEUWE MERK:

Merkpositionering & Visuele identiteit van Powergirlz

Basis van het merk (Positionering)

Het nieuw gelanceerde merk Powergirlz wil bekend staan om een samenwerking te hebben neergezet met sportprofessionals en stakeholders, ‘sportbelevingen’ in heel Almere, die toegang geven aan al die jonge meiden, die misschien nooit durfde te sporten of dachten ‘dat is niets voor mij’.

 

Met methodieken en technieken worden; kennis, houding en gedrag van jonge meiden (en hun omgeving) ten opzichte van sport verbeterd. Om daar inzicht in te krijgen stelden we samen de ‘Ringen van afhankelijkheid op’. In dit overzicht is bijvoorbeeld goed te zien waar iedere professional of stakeholder aanhaakt of kan aanhaken bij projecten van Powergirlz. Zo kunnen we beter sturen als het gaat om communicatie nu en in de toekomst.

 

Om steeds richting te geven hebben we vier uitgangspunten opgesteld die ons iedere keer weer vertelt waarom we dit doen:

Sporten voor:

…gelijke kansen door de mindset (perceptie) van meisjes te veranderen ‘dat sporten niet voor hun bedoelt zou zijn’. Door ze makkelijker de toegang tot sport te geven en daarmee deelname te bevorderen op een laagdrempelige manier. Waarmee we gelijke kansen creëren voor alle meiden.

 

…sociale acceptatie, door de mindset (perceptie) van de samenleving te veranderen ten opzichte van degenen die achtergesteld zijn op basis van hun identiteit of bekwaamheid, en daarmee sportende meiden als vanzelfsprekend te laten zijn.

 

…gezondheid en welzijn, door het creëren van een veilige sfeer waarin meiden sporten mogen uitproberen, fouten mogen maken en zich op een positieve manier uitgedaagd voelen om uit z’n comfort zone te stappen, trots voelen, groeien en daarmee ook weer andere meiden inspireren.

 

…persoonlijke ontwikkeling door meiden te helpen zich uit te drukken en hun potentieel te benutten met sport als instrument, ongeacht hun bekwaamheid. Daarmee de ontwikkeling van belangrijke vaardigheden te bevorderen, die zowel op als buiten het sportveld van toepassing zijn.

We ontwikkelden de positionering, visuele identiteit en alle communicatiemiddelen, film & animatie, van online campagne tot website. Nu het kick-off event achter de rug is gaan we ons focussen om meer sportprofessional aan ons te binden om zo meer meiden te kunnen bereiken. (hierover binnenkort meer).

Wat ontwikkelden we allemaal tot nu toe voor Powergirlz?  Zie onze projectpagina of lees hier hoe wij een “Groene Speld’ ontvingen

Powergirlz-pan-branding-poster1
Powergirlz-pan-branding-website2
Powergirlz-pan-branding-kaartjes3
Powergirlz-pan-branding-jack4
Powergirlz-pan-branding-polsbandjes5

Met praatjes maken we plaatjes. 
Meer weten of de ontwikkeling van dit merk? of hulp nodig bij jouw (te ontwikkelen) merk? Bel, mail, app ons gerust!

Om je te helpen moeten we het karakter van je merk goed leren kennen. We vragen daarom graag ‘waarom?’ en voor wie? Niet om eigenwijs te zijn (zijn we overigens wel), maar om het juiste gezicht bij het karakter te voegen en je doelgroep te bereiken. Dat vragen we je niet alleen, maar we ontdekken het graag samen. In onze ‘mental gym’ gaan we samen aan de hersengymnastiek.

Op onze ‘wat & hoe’ pagina lees je meer over ons.