Ondertussen kun je ons natuurlijk ook even contacten…mail, bel, app, rooksignalen of postduif. Het mag allemaal. Vinden we leuk!

Pan Branding HQ
Randstad 21 13
1314 BD ALMERE

036 848 62 99

Herpositionering, nieuwe naam en nieuw merk voor 'ondernemende vrouwen' | Pan Branding
‘Pan of geen Pan, dat is de vraag’ We zijn een strategisch ontwerpbureau en geloven in de kracht van een complete merkbeleving. We zijn geen plaatjes makers, maar ontwikkelen vanuit de inhoud. Genen van een merk ontdekken en het werkveld van een merk leren kennen, daar krijgen wij energie van!
‘Pan of geen Pan, dat is de vraag’ We zijn een strategisch ontwerpbureau en geloven in de kracht van een complete merkbeleving. We zijn geen plaatjes makers, maar ontwikkelen vanuit de inhoud. Genen van een merk ontdekken en het werkveld van een merk leren kennen, daar krijgen wij energie van!
2940
post-template-default,single,single-post,postid-2940,single-format-standard,bridge-core-1.0.6,qode-news-2.0.2,ajax_updown,page_not_loaded,qode-page-loading-effect-enabled,,qode_grid_1400,side_menu_slide_with_content,width_470,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Herpositionering, nieuwe naam en nieuw merk voor ‘ondernemende vrouwen’

Basis van het merk (Herpositionering)

Het nieuw gelanceerde merk Nowherdays wil bekend staan om het beste in een zelfstandige vrouw naar boven te halen, door haar ondernemende geest constant uit te dagen. Meelopen bij het vertalen van haar dromen naar doelen en het bereiken van haar bestemming.

En om die weg te belopen heb je tools nodig, tools die jou in deze tijd digitaal ondersteunen om zelf de regie te pakken op verandering, door constant nieuwe doelen te bepalen. Want onafhankelijk ondernemer zijn is geen doel, maar een manier van leven. En dat is nou precies waar Nowherdays goed in is.

 


What’s in a name? (Van Dutch Girlboss naar Nowherday)

Nou, een hoop. Want je naam zet de toon bij een eerste kennismaking. Maar wat doe je als merk als je naam niet bij je past? Als het net niet lekker klinkt, of helemaal niet? Nou, met Pan Branding een nieuwe naam ontwikkelen natuurlijk! En dat op basis van een scherpe positionering.

 

Een vergaarbak van Moodwords (Naamgevingssessie)

Na de positionering was de naamgeving-sessie een spannende exercitie, want een naamswijziging is toch wel een kwetsbaar proces. Na een vergaarbak aan moodwords, spectrum van ‘voice’ en Tone’ en abstractie niveau bepalen ontwikkelde Pan een longlist van al snel 62 namen. Soms nuchter, grappig, menselijk, ‘te’ vrouwelijk, maar vooral ondernemend. Voordat er een keuze gemaakt kon worden door het team werd er een shortlist van 3 namen even geparkeerd, om vervolgens op maandag groen licht te geven en unaniem voor Nowherdays te gaan, dat moest hem zijn!

 

Wat moest het vooral niet zijn? 

Girly (Dutch Girlboss), uiteraard een concurrent, soft, saai of beledigend ‘vervangwoord’ voor vrouw, dat moest hem niet worden.

 

En wat dan wel?
Zakelijk, van nu, motiverend en een beetje fun en vooral Durf!, daar lag de kern. Daarnaast was de wens dat de naam ook internationaal te uit te dragen zou zijn. 

 

Durf! (Brand Story)

Op een of andere manier zijn we gaan geloven dat ‘ondernemer zijn’ alleen weg gelegd is voor een select gezelschap.

 

Zoals de Linda de Mol’s van deze wereld en alleen voor de grote op deze aarde, Beyonce, Michelle Obama, Madonna, noem ze maar op.

 

Maar de waarheid is dat iedereen het kan. Iedereen die durft te dromen. Iedereen die die vrijheid en onafhankelijkheid zoekt in het leven. Niet door je standaard te verlagen, maar juist door jezelf constant uit te dagen.

 

We kunnen je niet beloven dat je de nieuwe Oprah Winfrey gaat worden. Maar we gaan wel de ondernemer in je naar boven halen. Door je dromen en ambities te koppelen aan je talent en skills, daar gaan we je bij helpen.

 

Want de uitdagingen die je onderweg tegen komt hebben wij al een keer gehad. Dus hoef je niet voor alles het wiel uit te vinden. Dat hebben wij al gedaan. overwin, onderneem

 

En wat zeggen we dan in de lift? (Elevator pitch)

Dutch Girlboss, wat is dat?
We zijn een collectief wat vrouwen stimuleert om onafhankelijk(er) te worden.

 

O… en hoe doen jullie dat?
We laten zien dat ze moeten durven te ondernemen, door in praktische stappen van droom naar doel naar resultaat te komen.

 

En wat krijg je dan?
krachtige, ondernemende vrouwen die elkaar helpen om doelen te bepalen en te bereiken.

 

Klinkt goed, waar kan ik meer lezen?
lees de verhalen van onze ambassadrices op Instagram, facebook groep etc

 


Het merk is ontwikkeld in meerdere kleurstellingen en vormen. Bovenstaand getoond logo is een van de concepten. Onderstaand varianten, met het uiteindelijk gekozen logo (rechts).

Binnenkort de hele case op onze website.

Post a Comment