Ondertussen kun je ons natuurlijk ook even contacten…mail, bel, app, rooksignalen of postduif. Het mag allemaal. Vinden we leuk!

Pan Branding HQ
Randstad 21 13
1314 BD ALMERE

036 848 62 99

19 studenten van ‘t MAMDT meenemen in de wereld van ervaringsmakers. | Pan Branding
‘Pan of geen Pan, dat is de vraag’ We zijn een strategisch ontwerpbureau en geloven in de kracht van een complete merkbeleving. We zijn geen plaatjes makers, maar ontwikkelen vanuit de inhoud. Genen van een merk ontdekken en het werkveld van een merk leren kennen, daar krijgen wij energie van!
‘Pan of geen Pan, dat is de vraag’ We zijn een strategisch ontwerpbureau en geloven in de kracht van een complete merkbeleving. We zijn geen plaatjes makers, maar ontwikkelen vanuit de inhoud. Genen van een merk ontdekken en het werkveld van een merk leren kennen, daar krijgen wij energie van!
1595
post-template-default,single,single-post,postid-1595,single-format-standard,bridge-core-1.0.6,qode-news-2.0.2,ajax_updown,page_not_loaded,qode-page-loading-effect-enabled,,qode-title-hidden,qode_grid_1400,side_menu_slide_with_content,width_470,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

19 studenten van ‘t MAMDT meenemen in de wereld van ervaringsmakers.

Afgelopen maand mochten we net als voorgaande jaren weer twee dagen gastcollege geven aan ’t MAMDT (Maastricht Academy of Media Design and Technologie). 19 studenten met minor ‘visual language’ meenemen in de wereld van ervaringsmakers. De studenten zijn in groepjes van 3 à 4 bezig om een bestemmingsconcept voor Heerlen te bedenken. Een opdracht waar ze zes weken aan werken in meerdere workshops.We lieten ze theorie en praktijk combineren om zo de basisprincipes van Experience Design te ontdekken.

Workshop #1: ‘doelgroepen en de klantreis’

Wij gaven de eerste workshop met als titel ‘doelgroepen en de klantreis’. Want om van een locatie (Heerlen) een (culturele) bestemming te maken begin je bij je doelgroep. Daarna beschrijf je het doel en dan pas kun je het concept uitwerken. Op basis van een customer journey begint de reis van de gekozen doelgroep al thuis. De studenten maakten een profiel van de doelgroep en dachten na over de ‘voorbeleving, tijdens en nabeleving’. Wat leer je er, en wat maak je mee? Zo kregen de concepten steeds meer vorm en werd de inhoud getoetst aan de doelgroep. Met steeds die irritante opmerking die wij altijd stellen… ‘leuk idee, maar waarom…?’ Tips aan de studenten: veel research doen, inspiratie-borden aanmaken op pinterest, verdeel het werk goed en kom vaak samen om elkaar verder te helpen.

We zijn benieuwd naar uitgewerkte concepten aan het einde van het proces; ‘uitzichten op muurschilderingen’, ‘de wereld achter de film’, ‘het verhaal achter de stad’? wat gaat Heerlen kiezen om uit te werken?

Je kunt je afvragen wie de mooiste ervaring heeft gehad…
de studenten of wij?

We zijn benieuwd naar uitgewerkte concepten aan het einde van het proces; ‘uitzichten op muurschilderingen’, ‘de wereld achter de film’, ‘het verhaal achter de stad’? wat gaat Heerlen kiezen om uit te werken?

Het geven van een tweedaagse workshop aan 19 studenten is ook voor ons een ervaring op zich. Voeg daar schitterend Maastricht, het designhotel Trash en eten bij Lumiere aan toe en het plaatje is compleet.

Wil je weten wat zo een workshop inhoud en/of wil je graag zo Workshop Experience Design inzetten? Mail arjan@panbranding.nl of bel me gewoon even op +31 (0)6 423 68 678

Deze post delen?